Foto: phmetropol.dk
Foto: phmetropol.dk

De seneste års forskning har påpeget at mobning er en svær og kompleks størrelse, der ikke lader sig løse med simple metoder.

Stine Kaplan Jørgensen, adjunkt og Ph.d., har med sin netop afsluttede Ph.d. fra forskningsgruppen eXbus, undersøgt nogle af de både intenderede og uintenderede effekter, der er ved brugen af metoder, der ofte benyttes i skolen i dag. Hendes forskning viser bl.a. at nogle af metoderne risikerer at forstærke fremfor at opløse mobbemønstre, skriver Professionshøjskolen Metropol på deres Facebookside.

Billetter til kursus med Stine Kaplan Jørgensen 16. november er udsolgt

Kurset her i november 2016 på Professioneshøjskolen Metropol kursus er desværre udsolgt. Det viser sig, at der har været stor interesse for de centrale spørgsmål som:

  • Hvad er baggrunden for, at mobning opstår?
  • Hvordan viser mobning sig på synlige og ikke-synlige måder?
  • Hvad er hensigtsmæssige og uhensigtsmæssige fremgangsmåder i forhold til at tackle mobning?

Kursets centrale indhold er en forskningsbaseret viden om mobning og interventioner, som blandt andet er baseret på forskning fra forskningsgruppen eXbus.

Kurset er en god blanding af oplæg, øvelser, vidensdeling og refleksion. Der vil blive arbejdet med eksempler fra din egen praksis, som genstandsfelt for at kunne skabe indsigt i mobbemekanismer og til planlægning af forebyggelse og intervention, oplyser Professioneshøjskolen Metropol på deres hjemmeside.

Hvis man stadig er interesseret i ovenstående emne, så kan man melde sig til det næste kursus, der afholdes den 5.-7. december. Tilmelding skal ske senest 21. november via. dette link.