Undersøgelse viser, at danskerne i Region Hovedstaden vil ’leve mere i nuet’: Coca-Cola sætter Region Hovedstadens corona-forsæt på deres flasker og dåser. Det oplyser Coca-Cola i en pressemeddelelse.

PR-FOTO Coca-Cola

Mere end halvdelen af danskerne i Region Hovedstaden tager positive erfaringer med sig ind i 2021 efter et corona-præget 2020. Ifølge en ny YouGov-undersøgelse, svarer 58% i Region Hovedstaden nemlig, at corona-krisen har fået dem til at revidere deres liv og prioritere, hvad de ønsker at bruge deres tid på. Coca-Cola har indsamlet danskernes, herunder Region Hovedstadens, vigtigste erkendelser fra 2020 og sat dem på Coca-Cola-flasker og -dåser. Det er første gang nogensinde, at danskernes egne udsagn pryder det ikoniske brands emballage.

Virker citatet ”Jeg vil leve mere i nuet” på den nye Coca-Cola dåse bekendt? Så er det måske fordi, det er dit eget. Som en del af den nye kampagne ’Open To Better’ har Coca-Cola nemlig spurgt danskerne, hvad de har lært i 2020 og ønsker at fokusere mere på fremover.

Danskerne i Region Hovedstaden vil ’leve mere i nuet’
Ifølge undersøgelsen svarer mere end halvdelen (58%) af danskerne i Region Hovedstaden, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til revision efter tiden med corona. Og spørger man, hvad de ønsker at ændre i deres liv, peger flest i Region Hovedstaden (46%) på, at de vil ’leve mere i nuet’, mens mere end hver tredje (35%) ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’. Disse og en række andre erkendelser kan nu ses på de nye flasker og dåser fra Coca-Cola.

”Med alt det vi har været igennem i 2020, er det vigtigt at fokusere på det positive, vi har lært, og minde os selv og hinanden om, hvad der er vigtigt. Derfor har vi for første gang nogensinde sat en række af danskernes egne udsagn på vores flasker og dåser i forbindelse med ’Open To Better’-kampagnen. Vi håber, at det kan inspirere til at fokusere mere på de vigtige ting i vores liv,” siger Philip Wedgewood, Senior Brand Manager for Coca-Cola.

Under corona-krisen har mere end hver fjerde dansker opdaget nye sider af sig selv. På baggrund af krisen har halvdelen af Region Hovedstaden tænkt sig at ændre noget i deres liv (52%).

Fra tanke til handling
Selvom 2020 har fået os til at revidere vores liv og prioritere anderledes, er det kun hver femte i Region Hovedstaden, der har sagt deres corona-forsæt højt eller skrevet dem ned. Det håber Coca-Cola nu at kunne hjælpe dem og resten af danskerne med i et online univers, hvor man bl.a. kan få eksperthjælp fra Master i Positiv Psykologi og coach Katrine Sejersen-Permin, der peger på vigtigheden af at få sat ord og billeder på sine drømme og mål.

”Vi mennesker har dovne hjerner og kan godt lide at gøre det, vi plejer at gøre. Vi kan muligvis godt mærke, at der er noget i vores liv, vi kunne tænke os var anderledes. Men fordi det kræver utrolig meget af os at lave om på ting i vores liv, får vi oftest ikke handlet på det. Heldigvis kan man blive bedre til at handle på sine drømme med simple øvelser. Når vi f.eks. forestiller os at vi har opnået noget vi drømmer om, eller skaber et konkret billede af det, så snyder vi faktisk hjernen til at tro, at det er noget vi allerede har gjort, og det forstærker vores tro på, at vi kan gøre det igen.”

Claudia Rex viser, hvordan hun når sine mål
Ud over ekspertråd kan du også få inspirerende tips fra Claudia Rex på sitet. Hun benytter sig meget af visualiseringsøvelser, og dem har hun brugt flittigt gennem 2020. Hun er nemlig en af de mange danskere, som har taget sit liv op til revision – og hun har brugt vision boards for at få sat billeder på sine mål og til at bevare fokus på dem. På Coca-Cola sitet kan du helt konkret se, hvordan hun bruger vision boards.

”2020 vendte virkelig alt på hovedet for mig. Jeg indså, at jeg ikke var 100 procent lykkelig og måtte tage mit liv op til revision. Det betød, at jeg satsede alt og startede en helt ny karriere. En af de ting jeg gjorde – og hele tiden gør for at nå mine drømme – er at visualisere dem med ord og billeder. Teknikken er ret enkel, men ret effektiv. Jeg tror, at den kan hjælpe mange med at nå deres mål, så det kan jeg klart anbefale, at man prøver her i 2021,” fortæller Claudia.

Så hvis du søger inspiration til, hvordan du får sat ord og billeder på dine drømme og mål i 2021, kan du besøge onlinesitet www.coke.dk/open

Highlights fra YouGov-undersøgelsen for Coca-Cola om danskerne i Region Hovedstadens erkendelser under corona:

  • 58% af danskerne i Region Hovedstaden svarer, at de i nogen eller høj grad har taget deres liv op til genovervejelse efter tiden med corona-lockdown.
  • 46% af danskerne i Region Hovedstaden svarer, at de vil ’leve mere i nuet’ end før.
  • 35% af danskerne i Region Hovedstaden svarer, at de ønsker at ’bruge mere tid sammen med familien’.
  • 20% af danskerne i Region Hovedstaden svarer, at de ’vil undgå at lægge for mange planer på forhånd’.
  • 77% af danskerne i Region Hovedstaden svarer, at de hverken har sagt deres corona-løfter højt eller skrevet dem ned nogen steder.
  • 52% af danskerne i Region Hovedstaden svarer, at de i nogen eller høj grad har tænkt sig at ændre noget i deres liv på baggrund af corona-krisen.

Om Coca-Cola kampagnen Open To Better:

  • Alle flasker og dåser fra Coca-Cola er i anledning af det nye år blevet udstyret med små citater, der skal inspirere til positive forandringer. En del af udsagnene stammer fra en landsdækkende YouGov-analyse, hvor danskerne har tilkendegivet deres corona-forsæt. De mest populære corona-forsæt er nu på etiketterne.
  • Coca-Cola kampagnen Open To Better kører på de sociale medier via en række kendte danskere og influencere – heriblandt Claudia Rex – som deler og fortæller om deres personlige historier, oplevelser og selverkendelse samt hvad de har valgt at ændre i deres liv som følge af corona-krisen – deres personlige ’corona-forsæt’.
  • Formålet er, at vi alle skal dele vores personlige oplevelser, så vi kan lære af hinanden og ændre vores – og måske hinandens – liv til det bedre.
  • Find inspiration til at nå dine mål i 2021 på www.coke.dk/open.

Del dine egne erfaringer på dine sociale medier under hashtagget #OpenToBetter